Aktuális

A fogyasztói tudatosság és a tájékozottság fontosságára hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a közelgő Black Friday akciókhoz kapcsolódóan.

A közleményben azt írták, a nullaszázalékos kamatnál is minden esetben meg kell győződni a THM (teljes hiteldíj mutató) mértékéről, ami mutatja, hogy valójában mennyibe fog kerülni a hitel az összes egyéb felmerülő költséggel együtt.

Előfordul, hogy a webáruházak és a hagyományos boltok az akció előtti napokban felemelik a termékek árát, majd abból számítják az akció mértékét.

Így, ha valaki már előre tudja, hogy milyen árucikkeket szeretne megvásárolni, érdemes napokkal korábban áru-összehasonlító oldalakon utánanézni az aktuális áraknak, és ezek figyelembevételével nézegetni az akciós árakat.

Az akciós hitelnél meg kell győződni a hitelfelvétel előtt, hogy a kedvezmény mely termékre, kondícióra vonatkozik, melyek az igénybevétel feltételei, és milyen időszakban benyújtott hitelkérelemre vonatkozik.

Vásárlók százai tolonganak, hogy az akciós készülékeket megvásárolhassák. 

A szavatossági szabályok a hitellel, akár hitelfelvétel nélkül vásárolt akciós termékre is vonatkoznak, hibás termék esetén a fogyasztó szavatossági igényt érvényesíthet a kereskedőkkel szemben. Nem helyes az a kereskedői magatartás, amely szerint „akciós árut nem cserélünk."

Akár üzletben, akár internetről rendeli a fogyasztó a terméket, ha hibásnak bizonyul, a kereskedő nem követelheti meg, hogy azt a vevő eredeti, gyári csomagolásban küldje vissza, ez a feltétel jogellenes.

A fekete péntek (eredeti, angol nevén Black Friday) a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott több évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor a kereskedők rendkívüli kedvezményeket kínálnak.

Az elmúlt néhány évben Magyarországon is egyre több kereskedő jelentkezik Black Friday akciókkal. A fekete péntek súlya az internetes kereskedelemben nagyobb, egyes várakozások szerint a webáruházak idén novemberi forgalma megközelítheti a 60 milliárd forintot. A GKI Digital felmérése szerint tavaly a webshopok 62 százaléka kapcsolódott be az akcióba, idén ez az arány akár 80 százalék is lehet.

Forrás: MTI