Szerencs Város Önkormányzata képviselő-testülete a 17/2017. (XII.22.) rendeltében szabályozta a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás biztosításának feltételeit. A 20. §. (3)-(5) bekezdései azon gazdálkodó szervezetek mentességére vonatkozó szabályokat tartalmaz, akiknek székhelye, telephelye vagy fióktelepe azon lakóingatlanban került bejegyzésre, ahol tulajdonosa, ügyvezetője vagy annak közeli hozzátartozója természetes személyként a közszolgáltatást igénybe veszi.
A rendeletet a képviselő-testület a 2022. október 27-i ülésén módosította. A módosítás lényege, hogy az érintettek a mentesség iránti kérelmeket egész évben folyamatosan beadhatják személyesen és ügyfélkapun is. A kiállított igazolás birtokában a gazdálkodó szervezet közvetlenül a közszolgáltatónál kezdeményezheti a mentesség megállapítását. A mentesség az igazolás kiadását követő negyedévtől illeti meg a jogosultat. A kiadott igazolások csak a tárgyévre vonatkoznak, az igazolás kiadása iránti kérelmeket minden aktuális évben be kell nyújtani.
Fentiek alapján azok a gazdálkodó szervezetek, akik megfelelnek a rendeletben meghatározott feltételeknek és 2023. évre igényük van a mentességre, már ez évben benyújthatják a kérelmeket a Polgármesteri Hivatalban.
Oleárné dr. Kádas Marianna
címzetes főjegyző
borítókép: illusztráció