Megoldhatóaknak, de egyúttal vegyes nehézségűeknek találták a keddi matematika érettségi írásbeli feladatait a vizsga után az MTI-nek nyilatkozó intézményvezetők és szaktanárok.
Szörényi Zoltán, a Keszthelyi Vajda János Gimnázium igazgatója az MTI megkeresésére azt mondta: vegyes volt a diákok fogadtatása a matematikafeladatok nehézségét illetően. A jól felkészülteknek természetesen nem tűntek nehéznek a kérdések, azt azonban többen is említették, hogy a középfokú feladatsorban váratlan nehézségekkel szembesültek – közölte.
Olyan feladatszerkezetekkel találkoztak a diákok, amire nem nagyon készültek, ugyanis egymástól független adatokkal sok apró kérdésre kellett megoldást keresni.
Ezek sokkal összetettebbek voltak mint akár a korábbi években, a gyengébb tanulók számára így majdhogynem megoldhatatlanok voltak egyes feladatok
– vélekedett a keszthelyi gimnázium igazgatója.
Megoldhatóak voltak a keddi matematika érettségi feladatsorai, középszinten a kettes-hármas érdemjegyet szépen “ki lehetett hozni”, emelt szinten azonban tudni kellett a jobb jegyekért – mondta Róka Sándorné, a Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium szaktanára.
Az első feladatlap "jó feladatsor" volt és a második sem okozhatott nehézséget az érettségizőknek, a feladatok közül nem mindegyikhez kellett például a gimnáziumi ismeret
- értékelt.
Szavai szerint ugyanakkor több diák arra panaszkodott, hogy sokkolta őket az egész oldalas feladatsor; bár a kérdések úgy voltak összeállítva, hogy ha valakinek nem ment a feladatlap első része, a végén lévő 3-5 pontos kérdések helyes megoldásával meg lehetett szerezni kettes érdemjegyet.
Az emelt szintű feladatsor a diákok elmondása szerint nehéz volt, de ebben is voltak jó feladatok – tette hozzá a szaktanár.
Kettősség jellemezte az idei matematika érettségi vizsga feladatait a gyöngyösi Vak Bottyán János Katolikus Műszaki és Közgazdasági Szakgimnázium, Gimnázium és Kollégium diákjai és pedagógusai szerint. Hordós Andrea tanulmányi igazgatóhelyettes elmondta: vizsgázóik és kollégáik egybehangzóan azt állították, hogy az első rész feladatai megoldhatók, érthetők voltak és az idő is elegendő volt azok kidolgozására.
"Szokásos példák, semmi meglepetés" – foglalta össze tapasztalataikat, melyekkel homlokegyenest ellentétes volt a vizsga második része.
Ez utóbbi kérdései ugyanis nehezen értelmezhetők voltak a fiatalok számára, akiknek éppen ezért azok megoldásával is meggyűlt a bajuk.
Ebben a részben a hosszas szövegértelmezés miatt a rendelkezésre álló idő is szűkösnek tűnt
- jegyezte meg az igazgatóhelyettes, aki elmondta, az érintett tanulóik és munkatársai egyöntetűen úgy nyilatkoztak: a feladatsornak ez a fele az utóbbi évek egyik legnagyobb kihívása elé állította érettségizőiket.
A vizsgák szerdán a történelem írásbelikkel folytatódnak.
Forrás: MTI, borítókép: Czeglédi Zsolt